In geometria, le centro de un objecto es un puncto in alicun senso que es in le medio del objecto. Si geometria se reguarda como le studio de gruppos de isometria alora le centro es un puncto fixate del isometrias.

Centro
subclasse de: Puncto, center location[*], geographical feature[*]
parte de: center region[*]


Commons: Centre (geometry)

Circulos modificar

Le centro de un circulo es le puncto equidistante del punctos al bordo. Similarmente le centro de un sphera es le puncto equidistante del punctos al superficie, e le centro de un segmento es le puncto a medie cammino del duo fines.

Objectos symmetric modificar

Pro objectos con plure symmetrias, le centro de symmetria es le puncto que non es cambiate per le actiones symmetric. Ergo le centro de un quadrato, rectangulo, rhombo, o parallelogrammo es ubi le diagonales se interseca, iste essite (inter altere proprietates) le puncto fixate de symmetrias rotational. Similarmente le centro de un ellipse es ubi le axes se interseca.

Triangulos modificar

Plure puncto special de un triangulo frequentemente se describe como centros de triangulos. Pro un triangulo equilateral, istos es le mesme puncto, que cuba al intersection del tres axes de symmetria del triangulo, un tertie del distantia de su base a su apice.

 
Nota