Observatorio Astronomic del Vaticano

Observatorio Astronomic del Vaticano (in latino Specula Vaticana, in anglese Vatican Observatory, in italiano Specola Vaticana) habe un ric tradition scientific. In 1576 papa Gregorio XIII commandava le construer un turre (73 m) destinate inter alteres pro observationes astronomic. "Le Turre de Ventos", stante al tempores presente, es tamben appellate "Le Turre Gregorian" o "Le Observatorio Gregorian". Basante super le observation del linea meridian[1] localisate ibi le papa ha decidite super le reforma del calendario. In le anno 1703 papa Clemente XI destinava Le Turre de Ventos pro observationes seismologic. Le nomine Specula Vaticana appareva in le anno 1784 super le porta del bibliotheca gratias a cardinal Zelada. Al fin del seculo 18 le Observatorio, appellate Specola Pontificia Vaticana, deveniva tamben un centro de recercas meteorologic.

Observatorio Astronomic del Vaticano
instantia de: astronomical observatory[*]


data de creation: 1891
sito web official: https://www.vaticanobservatory.org/
Commons: Vatican Observatory

In 1891 papa Leon XIII in su Motu Proprio Ut Mysticam approbava le Observatorio del Vaticano (Specola Vaticana), que ha devenite un instituto scientific significante super le scena international.

In 1933 Castel Gandolfo deveniva le centro del Observatorio, ubi in le palatio papal on ha montate nove telescopios. A causa de crescente exclaration del celo on cercava un melior loco pro un telescopio moderne de nove generation. In le anno 1980 apud Universitate de Arizona in Tucson le gruppo VORG (Vatican Observatory Research Group) esseva create. In distantia circa 160 km ab Tucson on construeva super Mount Graham (circa 3200 m nivello del mar) le telescopio moderne VATT (Vatican Advanced Technology Telescope) cuje labor on inaugurava in le anno 1993.

In plus del activitate scientific, le Observatorio organisa, usualmente omne duo annos, Scholas del astronomia pro studentes de tote le mundo, supportate significantemente per le papa.

Referentias modificar

  1. Il ha lineas meridian usualmente ricamente describite e ornate super le solo de alcun camera, super le qual un radio solar cadente a transverso de un cavo in le muro determina (obviemente ambiguemente) le position del Sol super le celo.

Litteratura modificar

S. Maffeo, The Vatican Observatory. In the Service of Nine Popes, Vatican Observatory Publications, 2001.