Lingua anglese

lingua germanic occidental originari de Anglaterra
(Redirigite ab Anglese)

Le lingua anglese[1] es un lingua germanic con influentia del lingua latin, gratias al influentia del lingua francese diffundite durante le regno normanne del Anglaterra a partir de 1066.

Lingua anglese
Lingua extincte
Nomine native: English
instantia de: lingua natural[*], lingua moderne[*], lingua[*]
subclasse de: Linguas anglic[*], Linguas anglo-frison[*]
Create per: {{{creator}}} in {{{data}}}
Contexto: {{{contexto}}}
Parlate in: {{{statos}}}
Regiones:Parlate in: {{{region}}}
Periodo: {{{periodo}}}
Personas: 379 007 140, 753 359 540
Scriptura: alphabeto latin, English orthography
Typologia: {{{typologia}}}
Phylogenese:


 
  
   
    
     
      
       

Statuto official
Nationes: nulle
Regulate per: sin valor
Codices de position
ISO 639-1 en
ISO 639-2 eng
ISO 639-3 eng
Glottolog stan1293
LinguistList [1]
Linguasphere 52-ABA
IETF ID en
SIL {{{sil}}} 
SIL {{{sil2}}}
Wikimedia ID en
Extracto in lingua
Declaration universal del derectos del homine - Art.1
{{{extracto}}}
Le Patre Nostre
{{{extracto2}}}
Translitteration
{{{translitteration}}}
Commons: English language
categoria principal: Categoria:Lingua anglese

Stato modificar

Iste lingua non es parlate per le major numero del humanos in le mundo (vide lingua chinese mandarin), ma illo es inseniate in tote le mundo. Illo ha quasi devenite un lingua mundial, sovente usate como lingua franca. Il ha de 347.600.000 a 580.000.000 de parlantes in le mundo del quales circa 60.000.000 vive in Europa. Le anglese es un del linguas fontes primari de Interlingua e un del linguas official del Union Europee e del Nationes Unite.

Paises anglophone modificar

Paises Population
(milliones)
% parlantes
native
Parlantes
native
Statos Unite 300,0[2] 86 246,0
Regno Unite 59,0 97 57,0
Canada 32,0 63 20,0
Australia 20,0 85 17,0
Nove Zelanda 4,0 95 3,8
Irlanda 4,0 95 3,80
Total 405,0 347,6


Debite al forte expansion del anglese actualmente, il es difficile determinar con precision le quantitate de parlantes de anglese e su distribution geographic. Praticamente in le mundo integre on parla anglese, ma in le 6 paises supra on parla predominantemente anglese como prime lingua.

Le numeros supra es referite a personas que parla anglese como prime lingua. Si on considera illes qui cognosce anglese como secunde lingua, le quantitate de anglophonos augmenta substantialmente.

In plure paises que ha essite colonias britannic anglese es le lingua del administration e del elites, proque illo possede un position neutral verso le linguas indigene. Un examplo es India, ubi le plano pro remplaciar completemente anglese in le rolo national per hindi (un lingua indoeuropee que es indigene in le valle de Ganges) falleva tosto post le independentia, proque le parlatores numerose del linguas dravidian in le sud del peninsula inde non accepteva dar un tal rolo a un stranie lingua regional. Anglese hodie remane le lingua franca del union, nonobstante que solmente circa 4 % del population lo maestra.

In Canada, le percentual de parlantes de anglese augmenta de 63% a 83% (26,5 milliones), si on considera le population bilingue que parla anglese.

Circa de 375 million de personas parla Anglese como le prime lingua. Anglese, hodie, probabilemente es le plus lingua per le native parlatores, post Mandarin Chinese e Espaniol. Tamen, quando combinante le native e non-native parlatores illo es probabilemente le lingua plus communmente parlate in le mundo, quamquam possibilemente post a un combination de Linguas Chinese, dependente si es o non classificate como dialecto o un lingua literal.

Le population estimate de parlantes de anglese como secunde lingua es significative tamben in le sequente paises:

Paises con anglese como secunde lingua modificar

Paises Parlantes
(milliones)
Nigeria 43,0
India 37,0
Philippinas 36,4
Pakistan 16,0
Africa del Sud 10,0
Camerun 6,6
Malaysia 6,0
Nepal 6,0
Total 161,0

Le numero total de parlantes de anglese in le mundo, includente le paises supra e altere minus significative, arriva approximatemente a 580 milliones.

Secundo le professor honorari David Crystal, estimationes plus radical, includente parlantes con nivello de minor perception e cognoscentia, sugere le existentia actualmente de un total superior a un miliardo de parlantes.

Ligamines externe modificar

Referentias modificar

  1. Derivation: Entitates: 1. (it) Lingua inglese || 2. (es) Idioma inglés || (pt) Língua inglesa || 3. (fr) Anglais || 4. (en) English language || Controlo: (de) Englische Sprache || (ru) Английский язык || - (Extra): (la) Lingua Anglica
  2. Extrapolation de U.S. POPClock